onsdag 4. mai 2011

En hyllest til Thai Airways!

For en dag! Naa sitter jeg og Astrid og slapper av paa "free internet"-maskinen paa flyplassen i Bangkok. Men det har tatt en stund foer vi klarte aa komme oss hit...

Foerst kom vi paa flyplassen i Singapore, i god tid foer flyet vaart direkte til New Dehli skulle gaa. Men der faar vi dagens foerste nedtur: Flyet er kansellert pga streik i India Air... I innskjekkingen sa de at vi ble overfoert til Thai Airways, og det innebar at vi maatte innom Bangkok foerst, og kom ikke frem til India foer paa kvelden. Litt trist men greit nok, helt til de skulle sjekke oss inn. Da fant de ut at billettene var bestilt til en Astrid S. Landstad, og en Marianne V. Landstad. Og da startet styret... Naar man har kjoept en billett gaar det nemlig ikke an aa endre navnet paa den. Men vi fikk beskjed (etter aa ha snakket med Air India-kontoret) om at vi kunne faa refundert billetten min (Astrid sin var fremdeles i orden), og kjope en ny en hos Thai Arways. Vi bestemte oss for aa faa kjoept billetten min foerst, foer vi sjekket inn Astrid, saann at vi visste vi kom paa samme fly... Men det var lettere sagt enn gjort. Thai Airways har nemlig ikke billettsalg paa flyplassen, om saa, kan man bare kjope billett til Bangkok, og kontoret var ikke aapent paa morgenen. Saa da fant vi oss en telefonautomat og et telefonnummer, og etter naermere 10 min kom vi gjennom, til den veldig proffe og hjelpsomme Sara, og fikk kjoepe billett. Saa gikk vi til innsjekkingen, og fikk beskjed om at betalingen med kredittkort ikke var akseptert. Saa da var det aa ringe tilbake til reservasjonskontoret,(fikk direktenummer denne gangen), faa tak i Sara, og betale med Astrid sitt kort. I forvirringen glemte jeg selvfolgelig aa fortelle at kortet ikke var mitt, saa jeg maatte ringe tilbake med den lille, ikke helt uviktige opplysningen. "SARA its Marianna again!" hoerte jeg i telefonen.. bra vi er paa fornavn:p
Uansett, naa gikk betalingen igjennom, og jeg kunne sjekke inn hele veien til Dehli. Saa da var det Astrid sin tur. Hun maatte sjekke inn i "transfer-skranken" og siden vi ikke hadde bekreftet at hun skulle bytte til Thai Arways, var hun ikke registrert som passasjer hos dem. I tillegg fant de ut at vi ikke hadde hjemreisebillett fra India, og da er det nemlig ikke lov til aa reise inn. (De maa jo sikre seg at vi ikke blir der for alltid...) Vi fant ut at vi kunne ordne den billetten i Bangkok, men det foerte til en del styr for personalet i skranken. I et nervepirrende kvarter satt vi og ventet paa aa faa vite om Astrid fikk plass, og hva som skjedde hvis hun ikke fikk det. Og naa begynte det aa naerme seg flyavgang...
Men de fantastiske skrankedamene fikset saken, begge kom med paa flyet til Bangkok, og bare vi fikk kjoept hjembillett i Bangkok skulle vi faa komme oss til India og.

I Bangkok ble det en jakt etter internett, saa litt forvirring hos transfer-skranke-damene, saa en jakt paa printer for aa printe ut billettene, men til slutt fikk vi det til:) Herregud saa glade vi er for at alle i Singapore og Thailand kan Engelsk!

Saa med mindre det har skjedd noe drastisk mens vi har sittet her, eller jeg har klart aa kaste billetten i soppelbotta (ja, det har skjedd foer...) saa reiser vi til India om 40 min:)

Av dette har vi laert at Alt ordner seg for snille jenter:)

4 kommentarer:

  1. hahah! herregud for et styr!
    jentene fikser alt ;D kos dere en hel masse i india! :D kyss&kram <3

    SvarSlett
  2. Jeg er så utrolig imponert over dere. Dette hadde blitt for mye for meg. Lykke til videre!

    SvarSlett
  3. Alt ordnar seg for tøffe, snille, flinke, vakre, modige, kreative, standhaftige jenter! Hurra!!
    Ha det alle tiders i fargerike India!

    SvarSlett